Kommunikation

Var och hur når ni era medlemmar och potentiella medlemmar? Lokaltidning, annonsblad, sociala medier, mun till mun! De befintliga medlemmarna når ni så klart genom KIT.

Ta hjälp av Korpens kommunikatörer för att lära er hur en lyckas med lokal marknadsföring i sociala medier. Här hittar ni dem och alla andra i personalen på förbundskansliet.

Toolbox

Ni behöver inte uppfinna hjulet för att marknadsföra er, vare sig digitalt eller analogt. I Korpen Toolbox hittar du allt från affischer, infoblad och flyers till anpassade bilder för sociala medier. Med hjälp av dessa mallar behöver du inte fundera över grafisk profil eller oroa dig över om det är rätt logga, typsnitt eller färgval.

Webbplats

Som medlemsförening i Korpen erbjuds ni en kostnadsfri hemsida som funkar allra bäst om den kopplas till KIT. När ni till exempel lägger in en aktivitet i KIT syns den på hemsidan och är sökbar på internet. Ett bra sätt att locka fler medlemmar!

Ett exempel på hur det ser ut är Korpen Linköping. Ett annat (om ni är en förening som inte har Korpen i namnet) är Silvbergs Fritidsförening.

Profilkläder

Profilkläder kan både vara ett sätt att synas och ett sätt att stärka och uppmuntra era ledare, skapa en stolthet och gemenskap. Ni hittar Korpens profilkäder hos Länna sport.

Påverkansarbete

Ibland kan det hända att en känner sig felbehandlad som förening, kanske av kommunen. Det handla om dåliga tider eller bidrag.

Men påverkansarbete kan också göras i förebyggande syfte för att visa hur viktig en korpförening på orten kan vara.

Om ni vill ha hjälp med det kan ni kontakta Pär Ånell på förbundskansliet: par.anell@korpen.se

Mer kommunikationsstöd

Vill ni ha mer tips och stöd har vi samlat allt viktigt rörande kommunikation här.

Tveka inte heller att höra av er till kommunikation@korpen.se så löser vi det tillsammans!